Boekhandel Douwes Den Haag

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg

 

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie.Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben.


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 67,95


Beschrijving Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijke deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie.


Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen.

Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen tien hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing en cliëntgerichtheid, financieel management, organiseren en management, organisatieverandering: van managen naar faciliteren, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, gezondheidsrecht en leiderschap en zelfmanagement. Aldeze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector.

De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.


ISBN
9789036816366
Pagina's
418
Verschenen
Rubriek
Gezondheidswetenschappen
Druk
3
Uitvoering
Hardback
Taal
Nederlands
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum