Dit handboek bevat de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. Gedegen kennis van didactiek, de doelgroep, het onderwijssysteem en – bovenal - inzicht in wie je wilt worden als leraar helpt je om in het werkveld onmiddellijk en intuïtief juist te handelen.Dit boek bestaat uit dertien hoofdstukken, verdeeld over vijf delen.
Bezorgen: Zodra beschikbaar
Dit handboek bevat de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. Gedegen kennis van didactiek, de doelgroep, het onderwijssysteem en – bovenal - inzicht in wie je wilt worden als leraar helpt je om in het werkveld onmiddellijk en intuïtief juist te handelen.
Dit boek bestaat uit dertien hoofdstukken, verdeeld over vijf delen. Deel A gaat in op de rol die jij als leraar vervult, deel B bespreekt het werken met groepen. In Deel C wordt het Nederlandse onderwijssysteem besproken, en thema’s die te maken hebben met diversiteit. Deel D gaat in op de vraag: hoe ontwikkel ik mezelf als leraar. In Deel E, ten slotte, wordt aandacht besteed aan de verschillende opleidingen in het voortgezet en het beroepsonderwijs.
Deze nieuwe editie is uitgebreid met onderwerpen als formatief handelen, inclusief onderwijs, schurende groepsgesprekken en diversiteit in de klas.
Handboek voor leraren is een actueel, toegankelijk geschreven en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en het beroepsonderwijs
Walter Geerts is als lerarenopleider gepromoveerd op de inzet van video bij het opleiden van leraren en is sinds de start betrokken bij het opstellen van de generieke kennisbasis. Momenteel is hij werkzaam als docententrainer in het hoger onderwijs.
René van Kralingen is opleider en schrijver bij Onderwijsadviesbureau Van Kralingen. Hij geeft cursussen aan klassenvertegenwoordigers, onderwijsassistenten, instructeurs, docenten, beoordelaars, toetsexperts, teamleiders en onderwijsteams.