Vierassers (vervolg) en gelede trams
Vierassers (vervolg) en gelede trams
Nadat het eerste deel van "Moderne Trams" is uitgekomen, geheel gewijd aan de ontwikkeling van de moderne vierassige tram in de wereld, volgt nu deel 2 waarin de overige trams van dit type worden besproken.Daarin vervult de vroegere Sovjet Unie een speciale rol.
Niet leverbaar
Nadat het eerste deel van "Moderne Trams" is uitgekomen, geheel gewijd aan de ontwikkeling van de moderne vierassige tram in de wereld, volgt nu deel 2 waarin de overige trams van dit type worden besproken.
Daarin vervult de vroegere Sovjet Unie een speciale rol. In dit immens grote land werden vanaf 1933 zo'n 25.000 vierassers gebouwd,die uitgebreid worden besproken en afgebeeld.
In dit deel wordt verder de gelede trams op vaste onderstellen en die met de geleding op draaistellen besproken. Dit type tram, met een capaciteit van 150 tot 350 passagiers, heeft in Europa de tram als massavervoermiddel gered.
Ruim 800 nog niet eerder getoonde (kleuren) foto's tonen de moderne tram aan het werk in de dagelijkse dienst. Vormde in deel 1 de PCC-car onmiskenbaar een mijlpaal in de tramontwikkeling, in deel 2 vervult met name de Düwag-gelede tram uit 1956 deze rol. Zonder dit type tram was de verdere ontwikkeling ondenkbaar.
Het hoe en waarom van deze ontwikkeling worden uiteengezet en uitgebreid geïllustreerd.