van PCC's via Grossraumwagens naar Tatra's
Deel 1 vierassers
van PCC's via Grossraumwagens naar Tatra's
Deel 1 vierassers
In 1974 schreef een van de auteurs van dit boek, Frits van der Gragt, het inmiddels vermaarde boek "Moderne trams" dat inmiddels, veertig jaar later volkomen achterhaald en onvolledig is geworden. Geloofden anno 1974 weinigen nog echt in een gunstige toekomst voor de tram, ruim tien jaar later ontstond in 1987 de lagevloertram die in 2013 het gezicht van de moderne tram bepaalt en werden sindsdien wereldwijd meer dan 140 nieuwe trambedrijven geopend, waarbij het eind nog lang niet in zicht is.Het boek behandelt de trams over de gehele wereld.
Niet leverbaar
In 1974 schreef een van de auteurs van dit boek, Frits van der Gragt, het inmiddels vermaarde boek "Moderne trams" dat inmiddels, veertig jaar later volkomen achterhaald en onvolledig is geworden.
Geloofden anno 1974 weinigen nog echt in een gunstige toekomst voor de tram, ruim tien jaar later ontstond in 1987 de lagevloertram die in 2013 het gezicht van de moderne tram bepaalt en werden sindsdien wereldwijd meer dan 140 nieuwe trambedrijven geopend, waarbij het eind nog lang niet in zicht is.Het boek behandelt de trams over de gehele wereld. Het boek bestaat uit drie delen, waarvan dit boek deel 1 is. In dit boek wordt een groot deel van de moderne vierassige trams beginnend met de PCC-car uit 1935, de Zwitserse Standaardtram uit 1940, zijn afleiding hiervan in de vorm van de Duitse Grossraumwagen en de voortzetting van de PCC in Oost Europa en de Tatra-tram in al zijn uitvoeringen behandeld .
Er werden ruim 500 tot nu toe niet eerder gepubliceerde kleurenfoto´s opgenomen, die samen met enkele bijzondere oudere zwart/wit prenten, een uniek beeld geven van de moderne tram aan het werk in het stadsbeeld.