Boekhandel Douwes Den Haag

Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

stappenplan verbinden van mensen en merken

Chris Kersbergen & Job Mensink & Ton Rodenburg

Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

stappenplan verbinden van mensen en merken

Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

 

Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden.



Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 40,50


Beschrijving Merkcultuur - Stappenplan verbinden van mensen en merken

Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent en wordt het grootste deel van de waarde bepaald door de 'living assets': het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers die zich inzetten voor het waarmaken van de merkbelofte.
Veel organisaties worstelen met het succesvol verbinden van de kracht en talenten van hun mensen (mensperspectief) met hun merkambities (merkperspectief). Merkcultuur: stappenplan verbinden van mensen en merken biedt (toekomstige) managers en professionals in marketing, communicatie en HR een nieuwe benadering, om samen organisatiemerken een meer uitgesproken karakter te geven. Door merken te verbinden met de 'persoonlijkheid' van mensen in de organisatie kan een sterkere merkcultuur tot leven worden gebracht. Mens-gedreven merken worden gedreven door merk-gedreven mensen.

Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg werkten jarenlang op het snijvlak van marketing, communicatie en HR, zowel bij grote internationale organisaties als vanuit toonaangevende bureaus. Voor dit boek combineren ze hun ervaring met actuele inzichten van business schools en best practices in een overzichtelijk stappenplan voor het versterken van de merkcultuur van organisaties. Het Merkcultuur Model helpt om de persoonlijkheid van de organisatie te vinden en vervolgens tot leven te brengen, via interne en externe activatie.


ISBN
9789089536556
Pagina's
248
Verschenen
Rubriek
Communicatiekunde
Druk
1
Uitvoering
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgever
Boom Lemma uitgevers