Het managen van verwachtingen
Het managen van verwachtingen
Iedereen die aan een nieuwe baan begint, heeft verwachtingen. Van zijn baan, zijn collega’s, de organisatie waar hij gaat werken. Als die verwachtingen niet uitkomen, raakt een nieuwkomer teleurgesteld.
Leverbaar
Iedereen die aan een nieuwe baan begint, heeft verwachtingen. Van zijn baan, zijn collega’s, de organisatie waar hij gaat werken. Als die verwachtingen niet uitkomen, raakt een nieuwkomer teleurgesteld. Dit is te voorkomen door goede onboarding.
Geslaagde onboarding: een goede landing, verdieping en verbinding
Door geslaagde onboarding staan nieuwkomers sneller in hun kracht, weten ze beter wat er van hen verwacht wordt, bij wie ze terechtkunnen voor vragen en hoe de hazen lopen in een organisatie. Daardoor voelen nieuwe medewerkers zich thuis bij de organisatie en lid van het team. Ze hebben aansluiting bij de cultuur en bouwen een goed netwerk op binnen de organisatie.
Inhoud van het boek
Goede onboarding gaat uit van individuele medewerkers en hun persoonlijke verwachtingen en ervaringen. Uitgebreid behandelt dit boek alle aspecten die belangrijk zijn voor een geslaagde onboarding, met volop praktische tips. Op de eerste plaats natuurlijk het managen van verwachtingen, maar ook het leren kennen van de cultuur, het opzetten van coaching en het maken van een strategisch onboardingplan. Deze nieuwe versie belicht ook de onboarding van medewerkers op afstand, de inzet van AI en onboarding van generatie Z.
Over de auteur
Ardiënne Verhoeven (1967) is oprichter en eigenaar van Workwonders. Workwonders is gespecialiseerd in recruitment en onboarding. Eerder schreef ze de succesvolle boeken Recruitment en Onboarding, blijvend succes van nieuwe medewerkers. Ardiënne werkte voor grote organisaties als KPN, Unilever, Océ en NXP, maar ook voor notfor- profitorganisaties in de zorg en bij de overheid. Ze schrijft columns en geeft lezingen en colleges over de instroom van personeel.