De vijf principes om waarachtig te communiceren
De vijf principes om waarachtig te communiceren
Woorden doen ertoe. Ze kunnen aanzet ten tot nadenken en reflecteren, confronteren en bewegen. Op de schouders van leidinggevenden rust dan ook een grote verantwoordelijkheid. Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste woorden te vinden.
Leverbaar
Woorden doen ertoe. Ze kunnen aanzet ten tot nadenken en reflecteren, confronteren en bewegen. Op de schouders van leidinggevenden rust dan ook een grote verantwoordelijkheid. Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste woorden te vinden. Zenden lijkt een koud kunstje, maar hoe word je echt gehoord? Hoe zorg je ervoor dat jouw woorden op waarde worden geschat?
Daarvoor moet je waarachtige woorden spreken. Authentiek leiderschap is nu misschien wel belangrijker dan ooit. Die waarachtigheid staat op het spel als woorden platgeslagen worden door doelgroepenonderzoek en marketing. De vraag naar authenticiteit is de vraag om als mens tevoorschijn te komen achter het trucje.
In Sprekend leiderschap behandelt ervaren speechschrijver, sprekerscoach en strategisch adviseur Jan Sonneveld vijf cruciale elementen om waarachtig te kunnen spreken. Aan de hand van de woorden van onder andere Churchill, Merkel en Zelensky, en filosofen als Plato, Arendt en Levinas, reikt hij de juiste toon en taal aan voor elk podium.