De geschiedenis van de Eista Werf in Nederhemert-Zuid
De geschiedenis van de Eista Werf in Nederhemert-Zuid
In 1958 begint Maurits baron van Wassenaer in een schuur van het voorvaderlijk slot een constructiewerkplaats. Dat markeert het begin van de Eista Werf. Een paar jaar later komt de scheepsbouwer op de markt met een plezierjacht dat niet meer weg te denken is uit de geschiedenis van de Nederlandse watersport.
Leverbaar
In 1958 begint Maurits baron van Wassenaer in een schuur van het voorvaderlijk slot een constructiewerkplaats. Dat markeert het begin van de Eista Werf. Een paar jaar later komt de scheepsbouwer op de markt met een plezierjacht dat niet meer weg te denken is uit de geschiedenis van de Nederlandse watersport. De Doerak, een betaalbaar en praktisch schip, biedt menig Nederlander de mogelijkheid om met een eigen schip het water op te gaan. Het succes is ongekend: de Doerak wordt het meest gebouwde motorjacht in ons land. Daarna volgen nog vele nieuwe modellen, waaronder de Banjer en de Rogger. Zonder meer kan gesteld worden dat de schepen van de Eista Werf gezorgd hebben voor een ware revolutie op het water.