“AI zal onze jobs overnemen” "Leerlingen maken hun huiswerk met ChatGPT” "Leerkrachten maken hun lessen met ChatGPT” "Hoe scoor je tienen door AI samenvattingen te laten maken?" Eén voor één voorbeelden van koppen waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen.
Leverbaar
“AI zal onze jobs overnemen”
"Leerlingen maken hun huiswerk met ChatGPT”
"Leerkrachten maken hun lessen met ChatGPT”
"Hoe scoor je tienen door AI samenvattingen te laten maken?"
Eén voor één voorbeelden van koppen waarmee je tegenwoordig om de oren wordt geslagen. AI is overal en blijkt vooral in het onderwijs een eindeloos discussiepunt. Dit boek tracht orde te scheppen in de chaos, en verkent de manieren waarop we leerlingen essentiële AI-competenties kunnen bijbrengen, van concreet lesmateriaal tot volledige leerlijnen.
Gebaseerd op Europese richtlijnen, beleidsnota’s en recent onderzoek, biedt AI in de klas kant-en-klare lessen en didactische inzichten om met AI in het secundair onderwijs en/of in lerarenopleidingen aan de slag te gaan. Het behandelt de integratie van AI binnen diverse vakgebieden; van kunst over moderne talen tot Tacitus en Oudgriekse epigrafie. Telkens met oog voor de voordelen, maar ook voor de vooroordelen, valkuilen en (gevaren voor de) leerwinst.
Ontdek hoe AI ons onderwijs steeds meer beïnvloedt en hoe je deze technologie kunt inzetten om belangrijke competenties te ontwikkelen en beschermen. AI zal de job niet snel overnemen, integendeel, goed geïnformeerde leerkrachten zullen onmisbaar worden in dit nieuwe, spannende AI-tijdperk!