Boekhandel Douwes Den Haag

Communicatiereeks

Stop met communiceren!

waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt

Harrie van Rooij

Stop met communiceren!

Communicatiereeks

Stop met communiceren!

waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt

Communicatiereeks: Stop met communiceren!

 

Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."?


Op werkdagen voor 23.00 uur besteld meestal de volgende dag in huis.

€ 31,75


Beschrijving Communicatiereeks: Stop met communiceren!

Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van
gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende
zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen
bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom
was het onhandig toen de burgemeester van Haren tegen jongeren
vertelde dat er 'geen feest' was?

Communicatie verloopt vaak grillig en onvoorspelbaar. De laatste jaren
zijn heel wat nieuwe inzichten uit de neurowetenschappen en psychologie
beschikbaar gekomen die helpen om te begrijpen waarom sommige
boodschappen werken en andere totaal niet.

Dit boek geeft je eenvoudige toegang tot deze inzichten. Je maakt
kennis met vier karikaturale menstypen: Oblomovs, Wij-mensen,
Veranderhaters en Verhalenvertellers. Je leert drie makkelijk te
onthouden psychologische basisregels die onmisbaar zijn voor iedereen
die communiceert met klanten, medewerkers en doelgroepen (of met
zichzelf). En je doorloopt een stappenplan om machtige triggers te
ontwerpen.

Stop met communiceren! is een praktisch handboek voor iedereen die
wel eens iets van anderen gedaan wil krijgen. Dat kan van alles zijn: je
adviezen opvolgen, iets van je kopen, iets juist niet meer kopen, geld
doneren, regels naleven, een enquête invullen, een tentoonstelling
bezoeken.

Lees dit boek als je:
* geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.
* de effectiviteit van je communicatie wilt vergroten.
* communicatieprofessional, manager adviseur, student of wat anders
bent.
* je afvraagt wat de zwerftochten van Odysseus, Project X Haren en
brieven over belastingen met elkaar te maken hebben.


ISBN
9789491560590
Pagina's
128
Verschenen
Serie
Communicatiereeks
Rubriek
Communicatiekunde
Druk
1
Uitvoering
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers