De 14 schetsen in deze ‘gecomposeerde’ publicatie onderzoeken uiteenlopende thema’s op het snijvlak van kunst, educatie en samenleving. In drie grote delen nemen leraar-kunstenaars het woord: ‘Studie’, ‘Publiek maken’ en ‘Dienstbaar aan de samenleving’.
Bezorgen: Zodra beschikbaar
De 14 schetsen in deze ‘gecomposeerde’ publicatie onderzoeken uiteenlopende thema’s op het snijvlak van kunst, educatie en samenleving. In drie grote delen nemen leraar-kunstenaars het woord: ‘Studie’, ‘Publiek maken’ en ‘Dienstbaar aan de samenleving’. De focus ligt op vormen, tactieken en gebaren die wereldontsluitende praktijken in het leven roepen. En hoewel de schetsen divers van aard zijn, hebben ze allen gemeen dat ze niet zozeer beschrijvingen willen bieden van efficiënte leertrajecten, maar van praktijken die zulke trajecten uitdagen. Verwacht in deze ‘compositie’ vooral praktijken die voorgedefinieerde leerpaden onderbreken en sluipwegen of dwaallijnen in het denken mogelijk maken, in plaats van een verzameling van onderwijsmethodieken en -kaders. In die zin vormt dit boek ‘een’ eigenzinnige, zoekende